بروزرسانی: 22 آذر 1404
برگزاری کارگاه تبیین فلسفه آموزش الکترونیک توسط انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی انجمن های علمی دانشگاه محقق اردبیلی
برگزاری کارگاه تبیین فلسفه آموزش الکترونیک توسط انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی انجمن های علمی دانشگاه محقق اردبیلی
و جامعه بدون وجود نیروی متخصص و ماهر ، قادر بود نیازهای خود را برطرف کند . در جوامع امروزی ، پیشرفت های فنی ، اقتصادی ، سازمانی و رشد تکنولوژی آنچنان دگرگونی و تحول در سطوح مختلف بوجود آورده که پیچیدگی خاصی به مسئله حرفه و شغل و تخصص و تقسیم کار داده است . در جوامع متحول امروزی ، تقسیم فنی کار موجب شده است که هر کس نوعی از کار و تخصص را فراگیرد . یعنی به دلایل ناشی از ضرورت تکنیک مدرن ، عملیات مختلف تولید یک کالا یا ساخت یک محصول از هر لحاظ تفکیک و مجزا شده و به وسیله کارگران ماهر و تکنسین های مختلفی که در فعالیت های محدود و تکمیلی آموزش دیده و تخصص یافته اند ، انجام گیرد . به علاوه دانش آموز با شرکت در گروه های سخنرانی و غیره زندگی اجتماعی را تجربه می کند . طبق این اصل هر فردی از افراد حق دارد برای برنامه زندگی خویش اقدام نماید و طرحی با توجه به امیال و جهت سیر طبیعی احتیاجات خویش طراحی نماید و در برآوردن تمایلات شخصی و تأمین منافع خود تلاش کند (شریعتمداری، اصول تعلیم و تربیت، 1380، ص 25).
- این وضعیت نه تنها در مورد دانشگاه ها، بلکه در مورد سیستم مدارس نیز صادق است.
- در مقطع دکترا با عنوان فلسفه تعلیم و تربیت دانشجو می گیرد.
- همچنین، در مواجهه با مشکلات روان شناختی کودکان، نیاز به تحقیق درباره روش های آموزش زبان به کودکان با مشکلات روان شناختی وجود دارد.
- “فلسفه آموزش و پرورش” برده دستاوردهای گذشته نیست و مدام خود را با تنوع و تحولات جدید زندگی روزمره همراه می کند.
همانطور که گفته شد، آموزش دارای مفهوم و کاربردی گسترده، پیچیده و مبهم است. تاکنون تعریف واحد یا جامعی از «آموزش» به دست نیامده است و اهل نظر، هر یک بر پایه تفکرات و تجربیات خود، تعریفی از آن ارائه داده اند. این کتاب ابتدا بر اساس گردآوری درس های مولف، در سال ۱۳۶۴ش منتشر شد.
کتاب آشنایی با فلسفه آموزش و پرورش و عملکرد معلمان
از سوی دیگر ، عوامل طبیعی ( سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های سیاسی ، شرایط اقتصادی ، تغییرات فرهنگی ، نوآوری های علمی و تکنولوژیکی و ..... ) به عنوان نیروهای بیرون به انحنای مختلف در تعیین آنچه در مدرسه اتفاق می افتد ، موثر واقع می شوند . بنابراین در جامعه امروز ، انتقال فرهنگ فراگر و ساده ای نیست و تصمیم گیری و برنامه ریزی آن ، به امر پیچیده و دشواری مبدل شده است . موسسه فرهنگی مدرسه برهان زیر مجموعه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال 1368 با نام انتشارات مدرسه و با موافقت دکتر حداد عادل معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وقت فعالیت خود را آغاز نمود. انتشارات مدرسه با ابتنای به اهداف خود در سال 1373 و بر اساس اساسنامه ی خود به نام موسسه فرهنگی مدرسه برهان تغییر ماهیت یافت تا بتواند فعالیت های فرهنگی و آموزشی خود را در همه حوزه ها گسترش دهد. این موسسه تا کنون توانسته بالغ بر 3000 عنوان کتاب در حوزه های دینی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و… و با توجه به شعائر اسلامی و اعتقادی تولید و به طبع رساند. بهره گیری از مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد و در کنار آن مطالعه دقیق توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد انتخاب رشته صحیح و کارآمدی را برای شما رقم خواهد زد.
نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول و فلسفه آموزش و پرورش
شما می توانید در همین صفحه از فروشگاه اینترنتی بوکت، برای خرید نسخه فیزیکی کتاب مکتب های فلسفی و نظریه های تربیتی اصول و فلسفه آموزش و پرورش از انتشارات برگزیده آییژ اقدام کنید. نحوه ثبت سفارش کتاب در فروشگاه اینترنتی بوکت بسیار آسان است. بلافاصله پس از ثبت سفارش، درخواست شما به ناشر مبدا ارسال شده و طی 2 الی 3 روز کاری، کتاب مورد نظر از طریق شرکت پست ملی ایران، برای شما ارسال خواهد شد. سیامک قربانی پور دانشجوی دکتری الهیات گرایش تصوف و عرفان اسلامی دانشگاه سمنان، مترجم، نویسنده و محقق در زمینه های مختلف از جمله مسائل دینی و مذهبی می باشد. از جمله افتخارات وی می توان به دانش آموخته برتر مقطع کارشناسی ارشد در سال 1391، کار با واحدهای مراکز رشد علم و فناوری در استان های مختلف، دارا بودن چندین مقاله و کتاب در خصوص ادیان و همچنین دریافت لوح های تقدیر متعدد در زمینه های پژوهشی و اسلامی اشاره کرد. ایشان مهارت ترجمه اصولی انگلیسی و عربی (عمومی و تخصصی)، تولید محتوا، تحقیق و پژوهش داشته و تدریس در مجموعه های گوناگون به صورت حضوری و آنلاین در خصوص آموزش زبان انگلیسی و فلسفه اسلامی نیز از دیگر فعالیت ایشان است.
کتابخانه و مرکز اسناد
این تاریخ گرچه صورت های مختلفی داشت اما کلیتش در آخر قرون وسطی است و در کشور ما تا ۱۵ ۲۰ سال پیش حفظ شد. اما وسیله ی دگرگون کردن جهان و تغییر جهان نیست، وسیله ی تصرف در جهان نیست. 'فلسفة آموزش جامعه شناسی', پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1(1), pp. 9-32.